marcel spierts boeken

papers op internationale conferenties

“Soziokulturelle Animation als Handwerk”. Inleiding Zürich, Zwitserland, 27 september 2012.

“Talentontwikkeling – Über Chancen und Herausforderungen der Talententwicklung in den Niederlanden“. Centrale inleiding tijdens Talent ist lernbar – informelle Bildung in der Sozialen Arbeit. Zürich, Zwitserland, 9-10 september 2010.

“Ansprechende Jugendarbeit”. Centrale inleiding tijdens Wertstatt///08. Jugendarbeit: sichtbar. Conferentie Landesjugendreferat Steiermark, Fürstenfeld, Oostenrijk, 4-6 september 2008.

“La construction des professions social aux Pays-Bas: fusion ou collaboration?” Inleiding gehouden tijdens conferentie Ministère de la Justice (CNFE-PJJ) La constructions de la professionalité educative, Parijs, Conservatoire Nationales des Arts et Metiers (CNAM), 29-30 november 2007 (met M. Kooijmans).

“The Role of Foreign Influences in Dutch ‘Animation Social’”. Inleiding gehouden tijdens het ESREA-seminar The ‘Social Question’: European-wide Struggles for Adult Education in the Public Sphere during the 19th ant the 20th Centuries, Parijs, Paris V, Sorbonne, 28-30 juni 2006 (met E. Baillergeau).

“Democratic learning, learning for democracy”. Inleiding gehouden tijdens de conferentie Democratic Practices as Learning Opportunities, New York, Columbia University, 4-5 november 2005.

“Learning for democracy. The role of the social professions in stimulating participation and voluntary association”. Key-lecture tijdens 10th European Summer School, Europe Institute for Social Work Berlin, HYPERLINK

“http://www.socialeurope.de”www.socialeurope.de, 5 juni 2005.

“Deutung und Gewichtung von Professionaitätsaspekten”. Centrale inleiding gehouden tijdens DOJ-Fachtagung 2005: Professionalität und Professionalisierung in der Offenen Jugendarbeit. Winterthur, 26 januari 2005.

“A ‘Third Way’ for the Sociocultural Professions”. Paper gepresenteerd tijdens de Internationale Conferentie Professionals between People and Policy. Tevens coördinatie workshop The Empowerment of Professionals. Universiteit van Amsterdam en Universiteit Utrecht, 7-8 oktober 2004.

“About Gaps and Bridges. The Volatile Relationship between Universities and Community Development in the Netherlands”. Paper gepresenteerd tijdens het IFS-seminar: Role of the Municipality, the University in Community Development, Kaunas University of Technology, 14-17 mei 2003.

“Socio-cultural education in the 21st century: competency development as trademark”. Paper gepresenteerd tijdens de EASSW –conferentie European Social Work: Building Expertise for the 21st Century, University of Helsinki, 10-13 juni 1999.

“Reflexive professionalism and the public role of socio-cultural education”. Paper gepresenteerd op de conferentie The professional in formal and non-formal adult and continuing education. Profile, position and legitimation, Universiteit van Leuven, 18-20 september1996.